Veelgestelde vragen

Buro19 heeft een eigen beveiligde verbinding voor het versturen van uw e-mailberichten.
Via onderstaande gegevens kunt u dit instellen op uw gewenste apparaten:

  • De (uitgaande) e-mailserver: smtp.buro19.nl
  • Poort: 465
  • Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@uwdomein.nl, zonder hoofdletters)
  • Wachtwoord: het wachtwoord wat u heeft ontvangen
  • Verbindingsbeveiliging: SSL

Hieronder ziet u een overzicht van de overige server instellingen.

Domein/website live (online) na 1 februari 2014

Instellingen inkomende e-mail (POP/IMAP):

  • De (inkomende) e-mailserver: uwdomein.nl
  • Poort: 110 
  • Gebruiksnaam: uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@uwdomein.nl, zonder hoofdletters)
  • Wachtwoord: het wachtwoord wat u heeft ontvangen

Instellingen uitgaande e-mail (SMTP):

  • De (uitgaande) e-mailserver: uwdomein.nl
  • Poort: 587
  • Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@uwdomein.nl, zonder hoofdletters)
  • Wachtwoord: het wachtwoord wat u heeft ontvangen
  • Verbindingsbeveiliging: TLS

Domein/website live (online) voor 1 februari 2014

Instellingen inkomende e-mail (POP/IMAP):

  • De (inkomende) e-mailserver: mail.uwdomein.nl
  • Poort: 110 (IMAP: 143)
  • Gebruiksnaam: de gebruikersnaam dat u heeft ontvangen
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat u heeft ontvangen

Instellingen uitgaande e-mail (SMTP):

  • De (uitgaande) e-mailserver: uwdomein.nl
  • Poort: 587
  • Gebruiksnaam: de gebruikersnaam dat u heeft ontvangen
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat u heeft ontvangen

Let op: uwdomein.nl moet u vervangen voor het domein wat u in gebruik heeft. Geen hoofdletters gebruiken in de servernaam of e-mailadres. Daarnaast al beschrijving niet het e-mailadres gebruiken maar bijvoorbeeld uw naam en bedrijfsnaam.

Het is mogelijk om uw e-mail via een webmail omgeving te lezen.

Domein/website live (online) na 1 februari 2014

https://webmail.uwdomein.nl

  • Gebruiksnaam: uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@uwdomein.nl)
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat u heeft ontvangen

Let op: uwdomein.nl moet u vervangen voor het domein wat u in gebruik heeft.


Domein/website live (online) voor 1 februari 2014

https://ox.eatserver.nl

  • Gebruiksnaam: uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@uwdomein.nl)
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat u heeft ontvangen

Let op: Voor het catch-all account gebruikt u als gebruikersnaam het volgende: (gebruikersnaam e-mailaccount)@uwdomein.nl.
Bijvoorbeeld: abcde01@uwdomein.nl als de gebruikersnaam van het catch-all account ‘abcde01’ is. Het wachtwoord blijft het zelfde.

E-mail instellen voor desktop

Hoe u uw e-mailaccount kunt instellen in Mac Mail vind u in de onderstaande handleiding.

Start Mail. Als u Mail voor de eerste keer opstart, krijt u meteen de wizard te zien. Wanneer u Mail al eerder hebt gebruikt volt u de volgende stappen om de wizard te starten:

Klik op Mail in de menu balk
Klik op Voorkeuren
Klik op Accounts
Klik links onderin op +
Klik aan de rechterkant op Voeg ander account toe

Vul in de wizard de volgende gegevens in:

Volledige naam: Uw naam of bedrijfsnaam.
E-mailadres: Uw e-mailadres
Wachtwoord: Uw wachtwoord
Klik op Maak aan

Server inkomende post

  • Kijk voor de instellingen van uw inkomende server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Klik op Volgende

Let op, geen hoofdletters gebruiken in de servernaam of e-mailadres.

Server uitgaande post

  • Kijk voor de instellingen van uw uitgaande server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Klik op Maak aan

Let op, geen hoofdletters gebruiken in de servernaam of e-mailadres.

U krijgt nu de melding dat er ‘Aanvullende accountinformatie vereist’ is. Klik nogmaals op volgende om door te gaan.

Bij identiteitscontrole kiest u voor Wachtwoord. Wanneer alle gegevens zijn ingevuld, klik u op Maak aan om het account definitief toe te voegen aan u Mail client.

Hoe u uw e-mail kunt instellen voor Outlook 2013 vind u in de onderstaande handleiding.

Start Outlook 2013
Kies in de menubalk voor Bestand, Info en vervolgens voor Account toevoegen.

Selecteer de optie Handmatige instelling of extra servertypen
Klik op Volgende

Kies POP of IMAP
Klik op Volgende

In het venster dat nu wordt geopend vult u de eigenschappen van uw e-mail account in:

  • Naam: Uw eigen naam
  • E-mailadres: uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@uwdomein.nl, zonder hoofdletters)
  • Type account: IMAP
  • Kijk voor de instellingen van uw inkomende en uitgaande server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount
  • Gebruiksnaam: uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@uwdomein.nl, zonder hoofdletters)
  • Wachtwoord: het wachtwoord wat u heeft ontvangen

Let op, geen hoofdletters gebruiken in de servernaam of e-mailadres.

Klik op Meer instellingen
Klik op het tabblad Server voor uitgaande e-mail
Selecteer Voor deze server is verificatie vereist
Kies voor Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail

Ga naar het tabblad Geavanceerd.

  • Kijk voor de instellingen van uw inkomende server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Klik op OK

Wanneer u nu op Volgende klikt gaat Outlook de accountinstellingen testen. Als de tests voltooid zijn klikt u op Sluiten. U heeft uw account toegevoegd aan Outlook 2013. Wanneer u nu op Voltooien klikt keert u terug naar Outlook en kunt u uw berichten ophalen en versturen.

Aan de hand van volgende stappen kan U Uw mailbox configureren in Entourage:

Start Entourage op en selecteer Entourage en vervolgens Account settings

Klik op het pijltje naast de knop New  en klik op Mail.

Vervolgens verschijnt een nieuw venster waarin u het Account type  moet bepalen. Uit dit lijstje kiest u voor de optie POP of IMAP.

In het volgende venster dient u alle gegevens van uw e-mailadres in te geven.

Account Name: Vul hier de omschrijving in van uw e-mailadres zoals u dit wil weergeven in Entourage
Name: Vul hier uw naam in zoals deze weergegeven moet worden bij de persoon die een email ontvangt van u.
E-mail Address: Uw e-mailadres
Account ID: Uw gebruikersnaam

Kijk voor de instellingen van uw inkomende en uitgaande server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Let op, geen hoofdletters gebruiken in de servernaam of e-mailadres.

Na het invullen van alle velden klikt u op de knop OK  en hierna is uw e-mailadres ingesteld in Entourage.

E-mail instellen voor mobiel en tablet

Mail instellen van een email account van buro19 op uw apparaat van Apple met iOS 8 doet u als volgt:

U gaat naar uw instellingen en selecteert Mail, Contacten, Agenda

Daarna selecteert u Nieuwe account.

Op het volgende scherm kiest u voor anders

Vervolgens klikt u op: Voeg mailaccount toe en kunt u uw gegevens invoeren.

Bij het volgende scherm dient u wat meer instellingen aan te passen. Wederom is het nodig om het email adres in te voeren. ( Bij beschrijving kunt u invullen wat u wenst. Dit is enkel de weergave naam op uw apparaat.)

Instellingen inkomende e-mail (POP/IMAP):

  • Kijk voor de instellingen van uw inkomende server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Instellingen uitgaande e-mail (SMTP):

  • Kijk voor de instellingen van uw uitgaande server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Let op: uwdomein.nl moet u vervangen voor het domein wat u in gebruik heeft. Geen hoofdletters gebruiken in de servernaam of e-mailadres. Daarnaast al beschrijving niet het e-mailadres gebruiken maar bijvoorbeeld uw naam en bedrijfsnaam.

Als u bovenstaande heeft uitgevoerd kunt u dit email adres toevoegen aan uw inbox en kunt u mail ontvangen en verzenden via uw IOS 8 apparaat.

Mocht u ergens vastlopen dan vernemen we dat graag van u.

Mappen instellen

Om mappen in te stellen zoals Concepten, Verstuurde berichten, Verwijderde berichten en Archief gaat u naar Instellingen op uw telefoon.
Vervolgens gaat u naar Mail, Contacten, Agenda  en selecteert u uw e-mailaccount, hier klikt u op Account.

Nu opent er een venster met een aantal gegevens, klik onderaan op Geavanceerd.
Hier ziet u de bovengenoemde mappen staan, om bijvoorbeeld Verstuurd  in te stellen klikt u op Verstuurd.

Op het volgende venster selecteert u dan gelijk Verstuurd  on het het kopje OP MIJN IPHONE, vervolgens klikt u linksboven op Geavanceerd en daarna linksboven op Account. Als u vervolgens rechtsboven op Gereed drukt bent u klaar.

U kunt nu terug naar uw mail, als u in het Postbussen overzicht kijkt en onder Accounts uw account selecteert ziet u de mappen die u net ingesteld.

Wanneer u uw e-mailaccount gaat toevoegen klikt u in de Mail-app op Menu > Account toevoegen.
Als eerste kiest u het type account. Hier kiest u voor Overig (POP3/IMAP)

In het volgende scherm kiest u meteen voor Handm. Instellen. U hoeft hier verder nog niets in te vullen.

Nu wordt u gevraagd de instellingen voor inkomende e-mail op te geven. Deze stelt u als volgt in:

Protocol: IMAP
E-mailadres: Uw e-mailadres
Gebruikersnaam: Uw gebruikersnaam.
Wachtwoord: Uw e-mail wachtwoord.
Kijk voor de instellingen van uw inkomende server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Let op, geen hoofdletters gebruiken in de servernaam of e-mailadres.

Wanneer alles is ingevuld klik je op Volgende.

De instellingen voor de uitgaande e-mail zijn als volgt:

Gebruikersnaam: Uw gebruikersnaam.
Wachtwoord: Uw e-mail wachtwoord.
Kijk voor de instellingen van uw uitgaande server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Wanneer alles is ingevuld klikt u op Volgende.

In deze laatste stap kunt u het nieuwe e-mailaccount een naam geven. Daarnaast kunt u bij ‘Jouw naam’ uw naam of bedrijfsnaam opgeven. Deze krijgen ontvangers van je berichten als afzender te zien.

Wanneer u nu op Volgende klikt gaat u terug naar de Mail-app en bevindt u zich in het postvak-in van uw nieuwe e-mailaccount.

Hoe u een e-mail account toevoegt op je Windows 7- of Windows 8 toestel, vind u in de onderstaande handleiding.

Om een nieuw e-mailaccount toe te voegen tikt u in de lijst met apps op Instellingen en vervolgens op e-mail & accounts.

Tik op Account toevoegen.

Scrol naar beneden en tik op geavanceerd.

U kunt nu uw e-mailadres en wachtwoord invullen. Tik vervolgens op volgende.

Kies voor Internete-mail

In het volgende scherm voer je de volgende gegevens in:

Protocol: IMAP
E-mailadres: Uw e-mailadres
Gebruikersnaam: Uw gebruikersnaam.
Wachtwoord: Uw e-mail wachtwoord.
Kijk voor de instellingen van uw inkomende server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Let op, geen hoofdletters gebruiken in de servernaam of e-mailadres.

De instellingen voor de uitgaande e-mail zijn als volgt:

Gebruikersnaam: Uw gebruikersnaam.
Wachtwoord: Uw e-mail wachtwoord.
Kijk voor de instellingen van uw uitgaande server bij het kopje “Veelgestelde vragen” en “Wat zijn de instellingen voor mijn e-mailaccount

Selecteer: Voor de uitgaande server is verificatie vereist
Selecteer: Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden e-mail.
Tik op geavanceerde instellingen.

Zorg dat voor inkomende en uitgaande e-mail SSL vereist is aangevinkt.

Tik nu op aanmelden.
Uw account is nu geconfigureerd. Uw toestel zal het account nu synchroniseren waarna u op uw startscherm een nieuwe tegel aantreft voor dit e-mailaccount.

E-mail instellen voor webmail

Mail instellen van een email account van buro19 op de webmailversie van Outlook.com doet u als volgt:

Zodra u ingelogd bent klikt u op het tandwiel rechts bovenin en klikt u op Opties.

e-mail instellen outlook webmail

U komt nu op de pagina met alle opties die mogelijk zijn binnen Outlook.com. Klik vervolgens op Verbonden accounts onder het kopje Accounts links in het menu.

e-mail instellen outlook webmail opties

Op deze plek kun je meerdere e-mailaccounts toevoegen. Dit kan bijvoorbeeld een Gmail account zijn, maar ook een zakelijk account die gekoppeld is aan uw website welke bij Buro19 gehost wordt. Klik op Andere e-mailaccounts om uw e-mailaccount toe te voegen. In het volgende scherm heeft u alleen het e-mailadres en bijpassend wachtwoord nodig om het account te kunnen koppelen.

e-mail instellen outlook webmail account koppelen

Daarnaast heeft u de mogelijkheid om de e-mailberichten van het toegevoegde e-mailaccount in uw algemene Postvak IN binnen te laten komen, of om hier een aparte map voor aan te maken. De functie voor het aanmaken van een nieuwe map wordt het meest gebruikt.

Klik op OK om het toevoegen van het e-mailaccount af te ronden.